woensdag 10 september 2014

Mijn blogs:

Franz Rosenzweig, Stern der Erlösung:http://rosenzweigstern.blogspot.nl/



N.B. Sommige woorden worden door Google van een link voorzien. Dat brengt natuurlijk geld in het laatje, maar ik stel het niet op PRIJS. Ik kan hier niets tegen doen. Weet dus dat die links met kapitaal gedrukte woorden niet mijn werk zijn.

Reacties kunt u sturen naar: reacties.blogspot@gmail.com

Besproken gedichten:
Egidiuslied
P.C. Hooft, Sonnet (Mijn lief, mijn lief, mijn lief; soo sprack mijn lief mij toe)
P. C. Hooft, Sonnet (Geswinde grijsaert)

P.C. Hooft, Sang (Klaere, wat heeft 'er uw hartje verlept)
P.C. Hooft, Sang (Klaere, wat heeft ‘er uw hartje verlept)
Joost van den Vondel, Kinderlyck
Joost van den Vondel, HET STOCKSKE VAN JOAN VAN OLDENBARNEVELT, Vader des Vaderlants
Joost van den Vondel, Rei van Engelen uit Lucifer, 1e bedrijf
Constantijn Huygens, Op de dood van Sterre
Jan Luyken, Droom is ‘t leven
De mooiste Psalmberijmingen
P.J. Potgieter, Herinnering aan Holland met vermelding van:
P. de Genestet, Boutade
Multatuli, Grafschriften op Thorbecke
C. Vosmaer, Melancolia
Guido Gezelle, Moederken
Piet Paaltjes, Op ’t hoekje van de Hooigracht
Willem Kloos XXXIV
Herman Gorter, Mei
Herman Gorter, Zie je ik hou van je
Henriette Roland Holst, Gedenk mij
Aart van der Leeuw, De dieren
Willem Elsschot, Het huwelijk
H.W.J.M. Keuls, Het klein heelal van het gedicht
J.I. de Haan, Onrust
A. Roland Holst en S. Vestdijk, Kwatrijnen
Geerten Gossaert, De Moeder
J. C. Bloem, Grafschrift
A. Roland Holst, Van een kind
Martinus Nijhoff, Het lied der dwaze bijen
Martinus Nijhoff, De moeder de vrouw
Martinus Nijhoff, Herinnering
Martinus Nijhoff, Impasse
Willem Kloos, XXXIV (Des menschen smart is wonderbaar…)
M. Vasalis, CANNES
Hendrik Marsman, De boot van Dionysos XVII
Hans Andreus, Het lied van het morgenlicht
Leo Vroman, Een klein draadje
Lucebert, Twee handjes
Willem Elsschot, Het huwelijk
Paul van Ostayen, Melopee
Paul van Ostayen, Avondgeluiden
Paul van Ostaijen, De oude man
Hendrik de Vries, Mijn broer
J.J. Slauerhoff, De schalmei
J.J. Slauerhoff, Grafbeeld van Nôfrit
Lucebert, Lente-suite voor Lilith
A. Roland Holst, In Memoriam Slauerhoff


Geen opmerkingen:

Een reactie posten